Enerji Verimliliğinde Büyük Başarı: Hedef Yüzde 130 Aşıldı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul'da düzenlenecek Sıfır Atık Festivali öncesinde yaptığı açıklamada, Türkiye'nin enerji verimliliği çalışmalarına dair önemli veriler paylaştı.

Haziran 2, 2026 - 17:43
 0   167.7bin
Enerji Verimliliğinde Büyük Başarı: Hedef Yüzde 130 Aşıldı

Bakan Bayraktar, 2024-2025 dönemini kapsayan enerji verimliliği hedeflerinin yüzde 130'un üzerinde bir gerçekleşme oranıyla tamamlandığını duyurdu. Bu süreçte kamu ve özel sektör tarafından toplamda yaklaşık 7,6 milyar dolarlık yatırım yapıldı. Türkiye'nin 2053 net sıfır ekonomi hedefi doğrultusunda sanayi, ulaşım, tarım ve binalarda verimlilik seferberliğinin devam ettiğini vurgulayan Bayraktar, kullanılmayan enerjinin en temiz, en ekonomik ve en güvenli kaynak olduğunu belirtti.

Dünyanın İlk YEK-G Sertifikalı Festivali

4-7 Haziran tarihlerinde Atatürk Havalimanı'nda gerçekleştirilecek Sıfır Atık Festivali, küresel bir ilke de ev sahipliği yapacak. Festival boyunca kullanılacak elektriğin tamamının yenilenebilir kaynaklardan sağlanacağı ve bunun Yenilenebilir Enerji Kaynak Garanti (YEK-G) belgeleriyle doğrulanacağı açıklandı. Böylece organizasyon, dünyanın ilk YEK-G sertifikalı festivali olma unvanını taşıyacak.

"Enerjide Verimlilik, Gelecekte Dönüşüm" temasıyla düzenlenecek etkinlik; yapay zeka destekli uygulamalardan geri dönüşüm atölyelerine, sürdürülebilir ulaşım çözümlerinden kritik madenlerin geri kazanımına kadar geniş bir yelpazede ziyaretçilerini ağırlayacak. Bakan Bayraktar, tüm vatandaşları çevre bilincini artırmak ve sürdürülebilir yaşam kültürüne katkı sağlamak amacıyla festivale davet etti.

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmedim Beğenmedim 0
Sevgi Sevgi 0
Komik Komik 0
Kızgın Kızgın 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Canına Vay Canına 0